Az elektromos autók gyártásakor és a működésükhöz szükséges villamos energia előállításakor is jelentős mennyiségű széndioxid kerülhet a légkörbe. Számításaink alapján kijelenthető, hogy szénből vagy más fosszilis energiahordozókból előállított villamos árammal töltve az elektromos autókat, azok használatából származó szén-dioxid mennyisége jelentős. A közlekedés üvegházgáz- kibocsátása tehát akkor csökkenthető számottevően, ha nukleáris energiatermeléssel vagy megújuló energiaforrások felhasználásával állítunk elő villamos energiát az elektromos meghajtású járművek működtetéséhez. A közlekedés által kibocsátott üvegházgázok mennyiségének számottevő mérsékléséhez több európai országban nem elegendő, ha a benzines vagy dízel autókat elektromos meghajtásúra cseréljük, azok töltéséhez biztosítani kell megfelelő, alacsony széndioxid-kibocsátású energiatermeléssel előállított villamos energiát is.
THE ROLE OF NUCLEAR ENERGY IN THE REDUCTION OF THE EMITTED AMOUNT OF CARBON-DIOXIDE FROM THE USAGE OF ELECTRIC CARS
Significant amounts of carbon dioxide can also be released into the atmosphere during the manufacturing of electric cars and during the production of electricity required for operation. Based on our calculations, it can be stated that when charging the batteries of electric cars with electricity generated combusting coal or other fossil fuels, the emitted amount of carbon dioxide is considerable. Greenhouse gas emissions from transport can therefore only be reduced significantly if we generate electricity with nuclear power generation or with using renewable energy sources. In order to significantly reduce greenhouse gas emissions from transport, in several European countries, it is not enough to replace petrol or diesel cars with electric cars, but they must also be charged with electricity from adequate, low-carbon energy sources.