Nincs könnyű dolga azoknak a középiskolában tanító tanároknak, akik a modern fizika tárgyköréhez szeretnének kísérleteket végezni. „A gimnáziumi atomfizikai kísérleteink nyolcvan százalékát még ma is az Öveges által megalkotott kísérletek alapján végezzük. Ez természetes is, hiszen a Geiger–Müller-cső, a különféle spektroszkópiai felvillanások, filmek mind ugyanolyan érvényesek ma is, mint a harmincas években, amikor Öveges összegyűjtötte őket – érzékelteti Görbe László Öveges korszakos jelentőségét. – Ő azt a fizikusi hagyományt képviselte, amely szerint a kísérletezés, a jelenség, a leírás volt a fontos, nem a számolás.” Ez a fenti gondolat volt az, amely arra késztetett, hogy keressek olyan lehetőségeket, amelyekkel kiegészíthető a szertárak eszközkészlete, és lehetővé válik a kísérletező munka.
TRASH LAB
High school teachers who would like to carry out experiments related to modern physics have to face a lot of difficulties. “We carry out 80 percent of our high school experiments in nuclear physics in the way Öveges created them. This is not surprising at all as the G-M tube, different flashes in spectroscopy and films are all as valid today as they were in 1930s, when Öveges collected them,” says László Görbe pointing out the importance of the Öveges era, adding that “He [Öveges] represented a physicist’s approach which values experiments, phenomena and description to be important over calculations.” The idea above made me look for ways of supplementing high school physics labs with equipment to foster experiment-based learning processes.